onsdag 3 augusti 2011

Biggest Loser Gävle Dala

När jag flyttade hit till Leksand var jag ganska normalviktig, inte för smal, inte för tjock, alldeles lagom med kanske nåt kilo i överflöd. Men jag var nöjd med mig själv. Efter ett och ett halvt år av småstadsidyll - dvs inga avstånd att röra sig på vilket leder till ingen vardagsmotion what so ever - har jag lyckats gå upp över 10 kg!

Detta är ju såklart inte bra för hälsan och inte heller psyket. Därför har jag och min fd kollega IL nu dragit igång Biggest Loser Gävle Dala där dom enda deltagarna är just jag och hon och vår coach är vår andra fd kollega KL som vi utnämnt till vår egen Jillian Michaels. Nu behöver ju knappast IL gå ner nåt i vikt men ville ha en skjuts igång med träning så nu kör vi.

Har senaste veckan sprungit tre gånger med upplägget 10 min uppvärmningspromenad, 10 min springa/gå och avsluta med 10 min promenad. Nu blev det dock 17 min avslutningspromenad för mig men det funkar bra det också. Och för första gången någonsin är det KUL att springa! Och då är det bara att hoppas att kilona kommer att försvinna sakta men säkert också.

Följ vår kamp på Twitter på #BLGD!

3 kommentarer:

  1. Underbara du! Åh vad glad jag blir av att läsa Livet i en by. Jag ska iväg och dansa i em och efter det ska jag nog ta mig en liten runda bara för att fira duktiga Jennie :)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det är skitkul att vi har detta coola projekt på gång! All cred till Jennie och så klart IL. Go go go!

    SvaraRadera
  3. Det kommer gå i en rasande fart. När jag började springa förra året gick jag ner massor snabbt!

    SvaraRadera